Michaela Mikolášková
Od Michaela Mikolášková 01.10.2024

Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Pokud začínáte spolupracovat s agenturou či freelancerem na správě vašich reklamních kampaní, analytiky nebo e-commerce, bude potřeba jim nasdílet přístup do různých Google nástrojů. Tento návod vás provede krok za krokem procesem sdílení přístupů pro Google Ads, Google Analytics 4, Google Merchant Center a Google Tag Manager. A nebojte, je to snazší, než se zdá!

Sdílení přístupu do Google Ads

Nejdříve se podíváme na sdílení přístupu do Google Ads, což je klíčový nástroj pro správu PPC kampaní. V případě, že potřebujete sdílet přístup agentuře, které kampaně svěřujete, pokračujte podle postupu níže.

Přihlášení do Google Ads

Otevřete webovou stránku Google Ads a přihlaste se pomocí účtu, který má oprávnění správce. Je důležité, aby byl účet spojený s firmou, která vlastní dané kampaně.

Přístup do nastavení

Zkopírujte své číslo ID zákazníka účtu Google Ads, které po přihlášení najdete v pravém horním rohu vedle vaší profilové fotky. Toto ID agentuře či freelancerovi pošlete a ten vám následně odešle pozvánku, která vám přijde do e-mailu. Poté stačí pozvánku potvrdit.

Google Ads Agentura 2 - Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Pokud chcete přidat interního uživatele z vaší firmy, zde je podrobný postup, jak přístup v několika krocích sdílet.

Přihlášení do Google Ads

Otevřete webovou stránku Google Ads a přihlaste se pomocí účtu, který má oprávnění správce. Je důležité, aby byl účet spojený s firmou, která vlastní dané kampaně.

Přístup do nastavení

V levé postranní liště klikněte na ikonu ozubeného kolečka (Administrátor). Z rozbalené nabídky vyberte sekci Přístup a zabezpečení. Toto menu vám umožní spravovat, kdo má přístup k vašemu účtu Google Ads a v jakém rozsahu.

Přidání nového uživatele

Klikněte na modré tlačítko + v pravém horním rohu a následně se otevře okno, kde zadáte e-mail osoby, kterou chcete pozvat.

Google Ads 2 scaled - Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Volba oprávnění

Při výběru úrovně přístupu se zamyslete, jaké oprávnění uživatel potřebuje. Administrátor má plný přístup ke všem funkcím, a toto oprávnění je nutné udělit agentuře. Zatímco Standardní uživatel může spravovat kampaně, ale bez možnosti měnit základní nastavení účtu.

Sdílení přístupu do Google Analytics 4 (GA4)

Pro analytiku výkonu webu a reklam je nezbytné, aby vaši partneři měli přístup do Google Analytics 4. Zde je návod, jak to udělat.

Přihlášení do GA4

Přejděte na Google Analytics a přihlaste se pomocí účtu, který má administrátorská oprávnění.

Otevření Administrátora

Vlevo dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka Administrátor. Zobrazí se administrativní rozhraní, kde můžete spravovat jednotlivé účty a služby.

Správa uživatelů

V sekci Účet (přidáváte přístup k celému účtu a tedy ke všem službám, které v něm jsou) nebo Služba (přidáváte přístup jen ke konkrétní službě) vyberte možnost Správa přístupu k účtu. Následně klikněte na + a zvolte Přidat uživatele.

GA4 3 - Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Nastavení oprávnění

Zadejte e-mailovou adresu a vyberte vhodnou roli. Editor může provádět většinu změn, zatímco Čtenář pouze prohlíží data. Pokud se nedomluvíte s freelancerem jinak, je v tomto případě vhodné udělit přístup Editora, zatímco pro agenturu je nutné udělit přístup Administrátora, aby mohla přidávat další účty jednotlivých specialistů a nemusela vás tak urgovat s každým přístupem zvlášť.

Sdílení přístupu do Google Merchant Center

Google Merchant Center je platforma, která umožňuje správu vašich produktů pro Google Shopping. Sdílení přístupu je nutné pro správu feedů a kampaní.

Přihlášení do Google Merchant Center

Přejděte na Google Merchant Center a přihlaste se pomocí účtu s oprávněním správce.

Nastavení účtu

Klikněte na ikonu ozubeného kolečka v pravém horním rohu a zvolte Lidé a přístup z nabídky Nastavení.

Přidání uživatele

Klikněte na Přidat člověka, zadejte e-mail osoby nebo agentury, kterou chcete přidat, a zvolte oprávnění. Doporučujeme udělit roli Správce, pokud agentura spravuje celé kampaně a produkty.

Google Merchant3 1 - Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Sdílení přístupu do Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager je nepostradatelný nástroj pro správu všech vašich měřicích kódů na webu, ať už jde o sledování návštěvnosti nebo nastavení a úpravy událostí.

Přihlášení do GTM

Přihlaste se na Google Tag Manager a vyberte kontejner, ve kterém chcete udělit přístup

Přístup do správy uživatelů

Klikněte v horní liště vlevo na Správce a následně se vám otevře další nabídka, ve které klikněte na Správa uživatelů v sekci Účet (přidáváte přístup k celému účtu a tedy ke všem kontejnerům, které v něm jsou) nebo Kontejner (přidáváte přístup jen ke konkrétnímu kontejneru). Poté uvidíte seznam aktuálních uživatelů s jejich oprávněními.

Google Tag Manager 2 - Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Přidání nového uživatele

V seznamu aktuálně přidaných uživatelů klikněte v pravém horním rohu na modré tlačítko + a zadejte e-mail osoby, které chcete nasdílet přístup. Ve spolupráci s agenturou je vhodné povolit všechna oprávnění ke kontejneru (Čtení, Úpravy, Schvalování a Publikování) a také k účtu na úrovni Správce, aby mohla plně spravovat značky na vašem webu.

Google Tag Manager 3 - Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

Teď už jen sledovat výsledky

Nyní už víte, jak nasdílet přístupy do všech potřebných Google nástrojů. S nastavenými oprávněními máte vše připraveno k hladké spolupráci a efektivní správě vašich kampaní a analytiky. Teď už jen stačí vše spustit a sledovat, jak se kampaně vyvíjejí.